Magento har dominerat e-handeln i flera år och det är inte utan anledningar. Den har fördelar över alla andra plattformar. Den är gratis (om du väljer communityversionen vilket passar för de flesta), den är tekniskt stabil och den erbjuder ett fullt utbud av funktionalitet och kopplingar till otroligt många 3:dje partsleverantörer. Det är också den lösning som det har investerats mest pengar.

Genom att välja Magento så gör du detsamma som 100.000-tals andra webbutiker, och det finns troligtvis över 1 miljon utvecklare som har kunskap om plattformen. Magento har alla beståndsdelar som behövs för att låta din verksamhet utvecklas på ett kostnadseffektivt sätt.

Magento ger fullt stöd för b2b, b2c, omnikanal och lojalitet samt kan skräddarsys efter dina behov. Det finns ingen annan lösning som ger en komplett lösning till så låg kostnad.

Oavsett om du har en befintlig webshop eller om du är på väg att starta upp en ny, så behöver du en stabil e-handelsplattform som du klarar att växa i. Det finns många fördelar med Magento som tex att du får ett kortare och billigare implementationsprojekt, betydligt lägre kostnad för all framtida förvaltning, fler standardfunktioner och kopplingar till tredjeparsprodukter.

Kritiken mot Magento har vi löst

Kritiken mot Magento brukar vara att det tar lång tid att installera och konfigurera. Det har vi löst med en ”One Click application” som på 3 minuter installerar och sätter upp din Magento shop enligt ”best practices” för din bransch.

En butik du kan växa med!

Generellt kan man säga att Magento är den ledande lösningen för e-handlare med en årlig omsättning mellan 10 till 500 Mkr. För nystartade ehandlare finns det billiga och enkla alternativ såsom molntjänster med en låg månadsavgift men med stora begränsningar. Här rekommenderar vi Nordisk ehandel som används av fler än 700 webbutiker i Sverige.

Magento Live Barcelona

Just den här veckan pågår Magentos stora event i Eorupa. Självklart är vi där för att skapa kontakter, byta erfarenheter och lära oss om det senaste kring Magento. Det är stort fokus på vad Adobe som ny ägare till Magento kan tillföra och det visar sig att de investerar en hel del i Magnetos fortsatta utveckling. 2500 personer är på plats och som hjälpt till att skapa en 25% tillväxt de senaste 12 månaderna.

Magento + Adobe = SANT

När Magento Commerce Cloud nu integreras i Adobe Experience Cloud är det dags att berätta om alla fördelar som integrationen innebär. – I dag förväntar sig konsumenter att varje enskild interaktion med ett företag ska vara kontextuell, intuitiv och relevant. Ändå ser vi fortsatt företag som har svårt att leverera personaliserade upplevelser i alla kanaler, säger Mark Lavelle, som är senior vice president. I ett första skede innebär integrationen av Magento Commerce Cloud i Adobe Experience Cloud att stora företag nu kan: Förutse kundens behov: Med Adobe Sensei är det möjligt att hitta mönster i kundernas beteende och förutse eventuella problem. Det kan exempelvis gälla utmaningar kopplade till speciella leveransbehov eller tomma lager.

Skapa köpupplevelser: Integrationen med Adobe Experience Manager och Adobe Target innebär att företag nu kan leverera kontextrelevanta köpupplevelser för att på så sätt öka kundlojaliteten.

Skapa mobila upplevelser för effekt: Magentos nya Progressive Web Applications (PWA) Studio gör det möjligt att skapa mobila upplevelser som ska öka företagens konvertering.

Slutför kundresan med förenklad betalning och riskhantering: Med Magento Payments kan företag nu acceptera sina kunders betalningar omgående – och stärka säkerheten.

Hitta målgrupper via Amazon och Google: Tack vare nya integrationer kan företag öka sin försäljning via Amazon Sales Channel och skapa kampanjer med Google Smart Shopping Campaigns.

Och till sist: Nya PageBuilder använder enkla dra-och-släpp-funktioner, som snabbt låter företag skapa minnesvärda köpupplevelser på nätet – utan kreativa begränsningar eller behov av utvecklare.

Källa: Magento och Dagensanalys.se

Kontakta oss så berättar vi mer.

Nyhetsredaktör: Tom Andersson