Snart kan Coopkunderna i Stockholm följa sina matkassar i realtid. I morgon, 7 februari, tar Coop Online nästa stora steg i sin digitala resa. Då kan kunderna i Stockholmsregionen ha minutkoll på sina beställda matkassar.

En effektiv logistik och skräddarsydda leveranser blir allt viktigare i kampen om kunderna. Dagligvarubranschen är inte undantagen och från och med i morgon, onsdag, tar Coop ett jättekliv in i framtiden.

– Nu ser vi resultatet av det hårda jobbet vi lade ner 2017 och 2018. Den här lösningen är bara en i mängden digitala nyheter som kommer från oss under året, säger Niklas Zeitlin, operativ chef, Coop Online.

Med realtidsspårningen kan kunderna, förutom att veta på minuten när varorna kommer, också kommunicera med den som levererar. Till exempel om man bytt portkod eller behöver ändra något annat.

Under nästa vecka är det sedan tänkt att den nya tjänsten ska sjösättas på den kedjans näst största marknad nämligen Göteborg.