Stockholmarna vill få fixat av Clas Ohlson – nya tjänsten, Clas Fixare, har redan genomfört tusen uppdrag. Under våren kommer ännu fler kunna få hjälp med de där sakerna som blivit liggande lite för länge. Som att – fixa studsmattan.

Kunderna i Stockholmsregionen har tagit till sig Clas Ohlsons nya erbjudande, Clas Fixare.

Bokstavligt talat, för sedan kedjan lanserade tjänsten i slutet av november förra året har fixarna genomfört tusen uppdrag.

Prognosen för hela året är att hinna med mellan 6000 och 8000 uppdrag.

– Vi brukar säga att Clas Fixare är perfekt för de saker som av olika anledningar inte blir gjort och som är för små för att ringa runt till olika hantverkare, säger Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson.

Sedan i mitten på mars finns Clas Fixare i Sollentuna, Bromma, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Täby, Liljeholmen och hela Stockholms innerstad. Till våren erbjuds flera nya tjänster – bland annat montering av studsmattor.

– Vi är glada över att både Clas Fixare och Mathem har fått ett sådant positivt mottagande där den gemensamma nämnaren är att öka kundnyttan genom att erbjuda nya tjänster som verkligen handgripligen förenklar livet i hemmet för våra kunder, säger Fredrik Uhrbom.